niedziela, 16 marca 2008

Jak efektywnie sprzedawać przez jakość?

Postawione pytanie stanowi niejako kontynuacje poprzedniego posta.

Z całą pewnością ciężko sprzedawać produkt/usługę, który/a owej jakości nie posiada, a jedynie skupiamy się na przedstawionym wcześniej (poprzedni post) schemacie "tłumaczenia: dość wysokiej ceny. No właśnie, ale załóżmy, że założenie jakościowe produktu/usługi jest spełnione. Czy to już koniec? Czy taki produkt/usługa sprzeda się zawsze? No cóż odpowiedź też jest dość oczywista - nie. Zatem czego jeszcze brakuje? Sprzedaż przez jakość to także jakość sprzedawcy. Nie oszukujmy się ciężko kupić usługę/produkt jeśli sprzedawca sam jej (jakości) nie stanowi. Nie odkryję "Ameryki" jeśli powiem, że na naszą percepcję i chęć do dalszego wysłuchiwania opisu/prezentacji (zakładamy NA RAZIE prezentacje bezpośrednią "face to face") wpływają jakieś 2-3 początkowe minuty. Poczynając od wyglądu, poprzez sposób mówienia itd. Często sprzedawcy o tym zapominają. A szkoda. Nauczmy się dostrzegać jakość w zakresie kompleksowości, a nie wyrwanej z kontekstu jej części. Jakość to pewien "układ" (tylko bez skojarzeń politycznych) czynników wzajemnie się uzupełniających. Co będzie w tym układzie zależy tylko od nas, i to sprawia, iż nie ma idealnej recepty. Grunt to zbudować je (zależności/układ) tak by poszczególne części się zazębiały i by jeden (czynnik) bez drugiego nie mógł istnieć. Gwarantuję sukces i to ponadstandardowy!

Pozdrawiam,

Jack
A member of TQMgroup

Brak komentarzy: